Strony

24 Jan 2016

Jak radzić sobie ze stresem?

Każdy z nas przy okazji jakiejś uroczystości w szkole, ważnego wydarzenia, które mogłoby wywrócić nasze życie do góry nogami czy po prostu sytuacji, w której musiał zabrać głos w jakiejś sprawie zamiast wykorzystać swoje pięć minut i zawalczyć, miał ochotę jedynie wziąć nogi za pas i uciec najlepiej tam, gdzie nikt nie mógłby go znaleźć. Po co, skoro w bardzo łatwy sposób można po prostu "oszukać" system, który dość przewrotnie zwany jest człowieczym mózgiem?


* Pierwsza złota zasada! Wiara w siebie i swoje możliwości - to podstawa! Kto jak nie my sami utwierdzi nas w przekonaniu, że jednak się da i możemy wszystko? Głowa do góry! Faktycznie, może mam trudną rolę, może i w tym pomieszczeniu oprócz mnie znajduje się jeszcze setka innych osób, ale to mnie w żaden sposób nie zniechęci, to mnie zmotywuje!


* Weź sobie do serca słowa innych. Ile razy ktoś powtarzał wam do znudzenia: "Ej stary, dasz radę! Nie stresuj się, to ci nic nie da! Jesteś najlepszy/a! Uśmiechnij się, bo dasz radę! Uwierz w swoje możliwości!". Nie, ten ktoś nie mówi tego właśnie dlatego, że to Twoja mama, przyjaciel, babcia, ktoś bliski. Nie powtarza ciągle dlatego, żeby ci coś na siłę wmówić albo nawet i za wszelką cenę do czegoś przekonać. To wszystko to tylko utwierdzanie Cię w prawdzie, i im szybciej ich posłuchasz, poczujesz się pewniej.


* Poczuj się jak w domu. No coś w tym jest. W końcu żeby przygotować się do przedstawienia czy też, dajmy na to, na ważną rozmowę kwalifikacyjną, godzinami ćwiczymy każde słowo strojąc przedziwaczne miny i gesty do lustra. Idzie nam wtedy o wiele łatwiej, bo jedyną publicznością mogą być jedynie porozsiadane w kątach pluszaki. A gdyby tak przenieść to wszystko, tylko rozszerzyć do tego publikę o nieco bardziej żywsze stworzenia? Haha! Przeniesienie domu byłoby co najmniej dziwne, ale atmosfera jest tak wdzięcznym pojęciem, że da się ją zawsze gdzieś upchnąć i zanieść gdzie się da.


* Postaraj się uspokoić. Spokój, to właśnie klucz do sukcesu! Spazmatycznym wołaniem, że i tak się nie uda, nie zdziałasz kompletnie nic. No, może tylko jeszcze bardziej się zdenerwujesz. Wstań, weź głęboki oddech, wypnij pierś, i do boju! Odnajdź w sobie wewnętrzną siłę, a już ona się postara, by wszystko wyszło jak należy. 




A Wy macie jakieś swoje sposoby na przezwyciężenie stresu? 

52 comments:

  1. Ostatnio miałam zajęcia w szkole z psychologiem na ten temat, żeby nie stresować się przed egzaminami. Ja ze stresem mam niestety czesto styczność. Najbardziej pomagaja mi ćwiczenia, bieganie i sen <3
    Pięknie wyglądasz :*

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Stres to moje drugie imię, czasami nie potrafię sobie z nim poradzić, dzięki twoim radą ;)

    Sometimes my-klik!

    ReplyDelete
  3. Ja się nie stresuję prawie niczym i to jest mój błąd. Zbyt wiele spraw olewam.
    Zdjęcia wyszły prześlicznie. Wianki są dość popularne, ale wyglądasz wyjątkowo. <3

    ReplyDelete
  4. Ja zdecydowanie biorę do siebie zbyt wiele spraw przez co następnie bardzo ciężko wyzbyć mi się uczucia stresu - ostatnio zauważyłam jednak, że intensywny wysiłek fizyczny działa na mnie bardzo kojąco. Może to jakiś sposób! :))

    ReplyDelete
  5. Dzięki za porady! Takie zawsze się przydają a niedługo czeka mnie bardzo ważny konkurs :) Przepiękny sweterek!
    http://edytaduszynska.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Ja zwykle gdy się stresuję wszystko zapominam i nie śpię całą noc :D

    http://saynika.blogspot.com/
    W wolnym czasie zapraszam, będzie mi miło jeśli zostawisz jakiś ślad po sobie :)

    ReplyDelete
  7. gdyby nie szkoła, nie stresowałabym się niczym najgorsze jest to że na stres reaguje bólem brzucha...

    Mój blog klik
    jeśli Ci się spodoba zaobserwuj, a ja na pewno się zrewanżuje

    ReplyDelete
  8. nie potrafię opanować stresu, w szczególności przed ważnymi egzaminami.. moja udręka.. :)

    ReplyDelete
  9. Ja stresuje się tylko, gdy mam coś powiedzieć przy wielkiej ilości osób, gdy się na mnie patrzą.. Ale aż takiego dużego stresu nie mam a to dlatego, że powtarzam sobie cały czas że dam radę itp. :)
    To mi bardzo pomaga ;) :*

    http://pisanedlasiebie.blogspot.com/2016/01/miec-swoj-styl.html?m=1#comments

    ReplyDelete
  10. zakochałam się w tym blogu ! :* hihania.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. dzięki za porady, na bank skorzystam :)
    przy okazji zapraszam do siebie http://memoriesofmylifex.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Przydatny post, szczególnie dla mnie, bo jest osobą, która żyje w ciągłym stresie!
    Pozdrawiam, życzę sukcesów w blogowaniu i zapraszam do siebie, zachęcając do obserwacji!
    Mój blog!☼

    ReplyDelete
  13. Ja praktycznie stresuję się wszystkim także post napewno się przyda :) Czasem biorę sobie słowa wszystkich głęboko do serca i czasem nawet aż za bardzo :P

    Zapraszam do mnie, dopiero zaczynam :) -> Mój blog - klik♥

    ReplyDelete
  14. Przydatny wpis!
    Ja niestety nie radze sobie ze stresem. Malo tego, to chole****o dziala na mnie porazajaco - nic nie jestem w stanie zrobic. Mi chyba tylko melisa pomoze ^^
    Zapraszam do siebie :)
    U mnie wpis na temat vintage shopping :)
    http://platinumredhead.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. ciężko jest sobie radzić ze stresem mimo, że dobrze zna się te wszystkie rady. dla mnie to jest bardzo ciężkie i nie potrafię ich zastosować w sytuacji stresowej.
    jamaicantrip97.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  16. Każda z rad jest przemyślana, i mogę przyznać, że są to dobre rady! Poczuj się jak w domu- moja ulubiona!♥
    Śliczny sweter, a ten wianek pasuje Ci!♥
    Zapraszam Cię też do mnie! ;)) http://hot-schot.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Bardzo dobre rady :)
    Jesteś śliczna i te zdjęcia również <3
    Zapraszam także do mnie ;)
    asienkaasi.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Ja nie mam problemów ze stresem, bo już się przyzwyczaiłam do publicznych wystąpień. Ale masz duuuży sweter :D
    NASZ BLOG - KLIK

    ReplyDelete
  19. Ja zazwyczaj staram się wierzyć w siebie i brać pod uwagę słowa innych :D Mój Blog - klik

    ReplyDelete
  20. Ja osobiście mam problemy z radzeniem sobie ze stresem. Czasami próbuję go zlikwidować innymi myślami, klika głębszych wdechów i jest trochę lepiej, jednak to nie zawsze pomaga :)
    Mój blog:)

    ReplyDelete
  21. Pięknie wychodzisz na zdjęciach ^^
    http://paulablogxx.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Świetne porady ! Ja mam zawsze mega kłopot ze stresem, wezme sobie do serca Twoje ''poczuj sie jak w domu'' :)

    ReplyDelete
  23. Dobrze napisane. Ja osobiście, zawsze się stresuje. Może kiedyś mi to przejdzie ahah:)
    http://mchodacka.blogspot.com/2016/01/miosc-nie-musi-byc-idealna-wystarczy-by.html

    ReplyDelete
  24. Zdecydowanie porady bardzo się przydadzą, mam ogromny problem ze stresem, czasem zdołam go zwalczyć lecz nie zawsze to wyjdzie :)
    Pozdrawiam,
    Szwajjka

    ReplyDelete
  25. Ja również często nie potrafię radzić sobie ze stresem, ale zasada, że wiara w siebie i w swoje możliwości zdziała cuda. Kurcze od dzisiaj zaczynam w to wierzyć :)
    sajecka.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Świetne rady, ja niestety stresuję się większością rzeczy, próbuję z tym walczyć i nawet to wychodzi :) Śliczne zdjęcia
    Zapraszam do mnie http://vivi-vivii.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. Bardzo wartościowy post ;)! Nigdy nie umiałam sobie radzić ze stresem niestety ;<

    www.nowaksisters.blogspot.com <==KLIK

    ReplyDelete
  28. Ja też staram się uspokoić i nie denerwować zbytnio :)

    Mój blog CLICK

    ReplyDelete
  29. Świetne porady i cudowne zdjęcia!
    Gdy się stresuję to staram się zazwyczaj skupić myśli na jakimś miłym wspomnieniu :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    ReplyDelete
  30. co do stresu- lubie właczyc ulubiona piosenke, zadzwonic do kogos z najblizszych znajomych- niezawodne:) świetnie wygladasz!

    aleksandranik.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Często mam problem ze stresem ale zaczynam nad tym panować. Bardzo fajny post i cudne zdjęcia! xx

    Mój blog - klik

    ReplyDelete
  32. Mam pytanie - Jak zrobiłaś te "linie" po bokach daty?

    ReplyDelete
  33. Wszystkie zasady jak najbardziej ważne, jednak zastosować je w praktyce to ciężko ;) Sama sobie to wszystko bardzo często powtarzam, ale jak przychodzi co do czego to stres bierze górę. Ale warto próbować ;)

    ReplyDelete
  34. Bardzo często się stresuję, kiedy występuję publicznie, ale także kiedy piszę sprawdzian. Świetne porady;)
    Pozdrawiam:)
    Karolina

    ReplyDelete
  35. Świetne rady ale na mnie niestety nic nie działa :-( zapraszam do mnie www.opowiadaniatomojezyci.blogspot.com
    PS:zostaje na zwsze

    ReplyDelete
  36. Ale maszpiekne wlosy! obserwuje cię bo swietnie piszesz !
    Zapraszam do mnie i do zaobserwowania :)

    http://treamicii.blogspot.com/

    ReplyDelete
  37. Muzyka to chyba najlepsze lekarstwo na stres jakie znam ! :)
    http://syllowa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  38. Zazwyczaj jest to kubek gorącej herbaty z cytryną i fajna książka :)
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  39. Ja zawsze miałam problemy kiedy przychodził czas na jakiś występ w którym brałam udział. Odrazu kiedy stawałam przed publicznością ręce mi się pociły i nogi miałam jak z waty. Przełamałam się dopiero wtedy kiedy wystąpiłam na ogólno polskim konkursie. Po wejściu na scene głos mi się łamał, ale publiczność dodawała mi otuchy. W głowie również powtarzałam sobie, że dam radę i dałam. :) Od tamtej pory wszelkie występy lub inne tego typu rzeczy już mnie tak nie stresują. Zrozumiałam, że jeżeli mocno się w coś wierzy to naprawdę można osiągnąć wiele. :)
    Super porady :3

    kasia-kate1.blogspot.com

    ReplyDelete
  40. Naprawdę bardzo pomocne rady :)) Ja może nie potrafię pozbyć się stresu całkowicie, ale niektóre sposoby stosuję i pomagają go zredukować :D
    Jeju, wyglądasz cudownie w wianku! *.* Piękne zdjęcia <3
    justsayhei.blogspot.com

    ReplyDelete
  41. Prześliczne zdjęcia!
    Ja kiedy mam stresujące dni, biorę długą, gorącą kąpiel i ćwiczę lub biegam :)

    live-telepathically.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Śliczne zdjęcia! Ja osobiście nie stresuje się wieloma rzeczami, ale z własnego doświadczenia wiem że stresu w 100% nie na się pozbyć.

    Pozdrawiam!
    ♥Faustii♥

    ReplyDelete
  43. Świetne porady, na pewno z nich skorzystam bo mam ostatnio bardzo dużo stresujących dni :/

    myhappysunmoontruth.blogspot.com

    ReplyDelete
  44. Ja sie ostatnio duzo stresuje, ale jest to wynik pewnych innych rzeczy niz egzamin, czy zaliczenie. I jego nie da sie przezwyciezyc, niestety.

    ReplyDelete
  45. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  46. Ciekawe rady, przydatne, najbardziej pierwsza :)

    Bardzo podoba mi się Twój blog. Obserwujemy?
    Alicja rosemary [klik]

    ReplyDelete
  47. Piękny sweterek i ten wianuszek.. Co do radzenia sobie ze stresem. U mnie w szkole, taka pani prowadzi co do tego zajęcia.. Czasami nie potrafię uwierzyć w siebie :(
    -------------------------------------
    http://inspiracjeamelii.blogspot.com/2016/02/witam.html

    ReplyDelete
  48. Świetny post i fantastyczne zdjęcia !
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  49. cudny sweter <3

    zapraszam :D
    http://mswildhead.blogspot.com/

    ReplyDelete

* Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz.
* Brak weryfikacji obrazkowej.